Over Lekker uit Kroatië

Wat is Lekker uit Kroatië?

‘Lekker uit Kroatië’ is een gespecialiseerde webshop voor natuurlijke producten uit Kroatië. Bij ons koop je geweldige producten die met 100% liefde en respect voor de natuur zijn gemaakt.

Ons aanbod in de webshop is zeer exclusief, omdat wij unieke producten verkopen die vaak seizoensgebonden zijn en op ambachtelijke wijze gemaakt worden door kleine familiebedrijven. Op = Op.

Hoe zijn de producten vervaardigd?  

Kroatië is een land met rijke, onaangetaste natuur waar mensen door de eeuwen heen zelfverzorgd en in harmonie met de natuur hebben geleefd.

Onze leveranciers hebben een grote liefde en respect voor de natuur. Dit uit zich door het gebruiken van:
– zoveel mogelijk pure materialen van duurzame grondstoffen;
– organisch geteelde planten of wilde planten in onze cosmetica;
– geen dierlijke ingrediënten (met uitzondering van de bijenderivaten zoals propolis en bijenwas); – geen dierproeven;
– 99% recyclebaar verpakkingsmateriaal.

Welke kwaliteit hebben de producenten?

Onze leveranciers zijn kleine familiebedrijven die zich al langere tijd bewezen hebben op de Kroatische en Europese consumentenmarkt. De bedrijven werken volgens de internationale standaard en richtlijnen die gelden voor de producten zij maken, zoals:

  • HACCP – Hazard Analysis and Critical Control Points voor het productieproces van voedsel.
  • ISO 22716 – internationale Goede Productie Practices (GMP) richtlijnen voor de cosmetica-branche voor het bewaken van kwaliteit en veiligheid.
  • Croatian Quality – een label dat wordt toegekend door de Kroatische Kamer van Koophandel als een onderscheiding voor jarenlange geïnvesteerde kennis, ervaring en inspanning bij het creëren, behouden van de kwaliteit en herkenbaarheid van producten op de binnen- en buitenlandse markten. Ze worden toegekend aan producten met het hoogste kwaliteitsniveau en vertegenwoordigen het beste ter wereld.

Hoe ‘natuurlijk’ is de cosmetica in de webshop?

Dit is wat je mag verwachten van de natuurlijke cosmetica in de webshop:

  • De ingrediënten zijn van biologische, plantaardige oorsprong.
  • Geschikt voor mensen met de meest gevoelige huid, vatbaar voor irritaties en allergieën.
  • De ingrediënten zijn niet behandeld met hoge temperaturen en alle werkzame stoffen zijn in hun meest natuurlijke vorm bewaard gebleven.
  • De producten bevatten geen kunstmatige geur- en kleurstoffen.
  • Niet getest op dieren.

Alle cosmetica wordt geproduceerd ZONDER: kerosine, vaseline, paraffine, minerale oliën, parabenen en synthetische geurstoffen.

Alle ingrediënten zijn met INCI vermeld (International Nomenclature Cosmetic Ingredients).

Bestelling & levering

Hoe plaats ik een bestelling?

  • Zoek het artikel dat je wilt kopen en klik op ‘Toevoegen aan winkelmand’.
  • Klik op ‘Winkelmand bekijken’. Je kan alle producten zien die je hebt toegevoegd. Je kan hier het aantal producten ook aanpassen.
  • Vanuit de winkelmand kan je terug gaan naar de webshop om verder te winkelen. Je producten blijven beschikbaar in de winkelmand totdat je klaar bent om te bestellen.
  • Klaar met winkelen? Ga naar de winkelmand. Klik op ‘Doorgaan naar betalen’.
  • Vul je factuurgegevens in.
  • In het venster ‘Je bestelling’ selecteer je jouw bank. Klik dan op ‘bestelling plaatsen’.
  • Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

 Wat zijn de betaalmethoden?

Lekker uit Kroatië biedt iDEAL als betaalmogelijkheid. Betalen met iDEAL is heel eenvoudig en werkt via internetbankieren van uw eigen bank. 

Wat zijn de bezorgkosten?

De vaste bijdrage in de bezorgkosten binnen Nederland zijn minimaal:

  • €6,75 per pakket (tot 10 kg)
  • €4,10 per brievenbuspakket

Indien een bestelling niet afgeleverd kan worden, geweigerd of niet afgehaald wordt op het postkantoor/afhaaldepot, dan worden de hiermee verband houdende kosten in rekening gebracht. Dit is meestal een bedrag van ongeveer €25,00 voor onder andere dubbele verzendkosten (inclusief de niet-afhaal-boete van PostNL) en administratiekosten.

Je kan er ook voor kiezen om jouw bestelling op te halen in onze winkel in Capelle aan den IJssel (Solisplein 1).

Wat zijn de levertijden?

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen kan je binnen 1-2 dagen in onze winkel ophalen.

Kan ik ook vanuit België bestellen?

Nu nog niet. Wij hopen deze mogelijkheid binnenkort beschikbaar te stellen.

Herroepingsrecht / Retourneren

Niet helemaal tevreden of spijt van je aankoop? Dat kan gebeuren. Je kan jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren via klantenservice@lekkeruitkroatie.nl. Vermeld je ordernummer in de annulerings-email en sluit daarbij het herroepingsformulier. Klik je hier voor het formulier.

Nadat je hebt aangegeven de bestelling niet te willen houden heb je nog 14 dagen de tijd om het/de product(en), mits ongeopend, schoon, onbeschadigd, retour te sturen. Voeg het retourformulier toe aan het pakket dat je retourneert en zorg dat de producten voldoende beschermd zijn. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen.

De kosten voor het retourneren worden niet door ons vergoed.

Ons retouradres is:

Lekker uit Kroatië

t.a.v. Klantenservice

Solisplein 1

2909 SC Capelle aan den IJssel

Mag ik geopende cosmetica retourneren?

Bij niet verbroken verzegeling mogen de producten gewoon retour.  Cosmetica waarvan de verzegeling na levering is verbroken, is uitgesloten van herroepingsrecht. Cosmetica is namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken en/of het product is gebruikt.

Mag ik geopende de theemelanges, kruiden en specerijen of de hete sauzen retourneren?

Bij niet verbroken verzegeling mogen de producten gewoon retour. Onze theemelanges, kruiden en specerijen en de hete sauzen, waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zijn uitgesloten van herroepingsrecht. Om gezondheidsrisico’s zijn deze niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken en/of het product is gebruikt.

Wat is de terugbetalingstermijn?   

Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, betalen wij het volledige aankoopbedrag aan je terug. Wij mogen wachten met terugbetaling totdat wij de producten retour hebben ontvangen, of totdat er is aangetoond dat de producten zijn opgestuurd. Wij betalen je terug met iDEAL.

Klachten / Garantie

Geldt er op jullie producten wettelijke garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Ik heb een klacht, wat nu?

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening of producten zoals jij die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht aan ons door te geven. Dit kan per e-mail: klantenservice@lekkeruitkroatie.nl.

Lekker uit Kroatië zal de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.